Rebranding: is dat echt nodig?

Als bedrijf is het soms belangrijk om te kiezen voor rebranding. Of het is wellicht de eerste keer dat je aan branding denkt! Het is belangrijk dat je het gevoel van jouw organisatie, product of dienst weet over te brengen op jouw doelgroep. Het kan namelijk voorkomen dat de huidige manier van branding niet de juiste manier is gebleken. Of er heeft wat plaatsgevonden waardoor je over een andere manier van branding moet denken. We vertellen je er graag meer over.

Wat is het?

Branding is eigenlijk het opbouwen en uitdragen van jouw merk. Dit zien we vaak gebeuren op basis van een aantal onderdelen zoals merkessentie, merkwaarden, merkbelofte, visuele identiteit en corporate identiteit. Je ziet dus dat dit veel verschillende facetten omvat die belangrijk zijn om uiteindelijk wat uit te stralen. Het gaat dus niet alleen om een paar woorden en een logo. Het gaat uiteindelijk veel dieper dan dat!

Merkessentie

Wanneer we het over branding hebben dan is merkessentie erg belangrijk. Wat is de essentie van je merk. Dit is het startpunt voor jou en jouw bedrijf om te starten met de bouw van je branding.

Merkwaarden

Welke waarden kent jouw merk? Je kan dan dus denken aan kernwaarden die zoals het woord al zegt de kern zijn van je merk. Met deze merkwaarden kan je ontzettend hard groeien.

Merkbelofte

Met een merkbelofte maak je een belofte die je waar moet maken. Hierdoor zien potentiële leads direct wat jij in je mars hebt. Dit kan net voor die extra overtuiging zorgen. Bedenk dus een merkbelofte die je ook kan waarmaken! Anders gooi je jouw gehele branding in de prullenbak.

Visueel

Om gunstige associaties te koppelen aan jouw merk moet het ook herkenbaar zijn. Dus je meot jouw brand visueel uit laten werken. Wat voor logo kies je, welke kleuren zijn belangrijk en wat voor ander beeldmateriaal pas bij jouw merk. Je kan dit allemaal laten uitwerken door OMD Branding!